Η Laura E. Berk είναι διακεκριμένη καθηγήτρια ψυχολογίας στο Illinois State University, όπου για περισσότερες από τρεις δεκαετίες διδάσκει αναπτυξιακή ψυχολογία σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Σπούδασε ψυχολογία στο University of California, Berkeley, και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές στην αναπτυξιακή και εκπαιδευτική ψυχολογία στο University of Chicago. Έχει διατελέσει επισκέπτρια καθηγήτρια στο Cornell University, στο UCLA, στο Stanford University και στο University of South Australia.
H Berk έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα σχετικά με τις επιπτώσεις του σχολικού περιβάλλοντος στην ανάπτυξη των παιδιών, την ανάπτυξη της ομιλίας και, πιο πρόσφατα, τον ρόλο των παιχνιδιών προσποίησης για την ανάπτυξη. Η έρευνά της έχει χρηματοδοτηθεί από το U.S. Office of Education και το National Institute of Child Health and Human Development. Έρευνές της έχουν δημοσιευθεί σε διακεκριμένα περιοδικά του χώρου, μεταξύ των οποίων το Child Development, το Developmental Psychology, το Merrill-Palmer Quarterly, το Journal of Abnormal Child Psychology, το Development and Psychopathology και το Early Childhood Research Quarterly. Οι εμπειρικές έρευνες της προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του κοινού, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την παρουσίαση της δουλειάς της στο Psychology Today και το Scientific American. Έχει επίσης φιλοξενηθεί στην πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή MorningEdition, ενώ άρθρα της έχουν δημοσιευθεί επίσης στο Parents Mag¬azine, στο Wondertime και στο Reader's Digest.
Η Berk έχει επίσης εργαστεί ως επιμελήτρια έρευνας για το Young Children και ως σύμβουλος-επιμελήτρια για το Early Childhood Research Quarterly. Τελευταία, εργάζεται και ως συνεργάτης επιμελήτρια για το Journal of Cognitive Education and Psychology. Έχει συμβάλλει στη συγγραφή βιβλίων πάνω στην πρώιμη παιδική ανάπτυξη, τον ρόλο των γονέων, τα παιχνίδια προσποίησης, την αυτορρύθμιση και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Έχει επίσης γράψει το κεφάλαιο για την ανάπτυξη στο The Many Faces of Psychological Research in the Twenty-First Century (Society for the Teaching of Psychology), το άρθρο για την κοινωνική ανάπτυξη στο The Child: An En¬cyclopedic Companion, το άρθρο για τον Vygotsky στο Encyclopedia of Cognitive Science και το κεφάλαιο για την εξιστόρηση (storytelling) ως εκπαιδευτικού εργαλείου για το Voices of Experience: Memorable Talks from the National Institute on the Teaching of Psychology (Association for Psychological Science).
Μεταξύ των βιβλίων που έχει συγγράψει περιλαμβάνονται τα εξής: Private Speech: From Social Interaction to Self-Regulation, Scaffolding Children's Learning: Vygotsky and Early Childhood Education, Landscapes of Development: An Anthology of Readings, και το A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence. Πέραν του Infants, Children and Adolescents, έχει γράψει τα γνωστά βιβλία Child Development και Development Through the Lifespan, τα οποία εκδόθηκαν από την εταιρεία Allyn and Bacon. Το βιβλίο της Awakening Children's Minds: How Parents and Teachers Can Make a Difference, απευθύνεται σε γονείς και δασκάλους.
Η Berk δραστηριοποιείται έντονα σε σκοπούς υπέρ των παιδιών. Πέρα από τις υπηρεσίες που παρέχει στην τοπική κοινότητά της, είναι μέλος του εθνικού συμβουλίου και πρόεδρος του συμβουλίου του Σικάγο για τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό Jump-start, ο οποίος κάνει προσωπικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά προσχολικής ηλικίας από οικογένειες χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου σε όλη τη χώρα, χρησιμοποιώντας φοιτητές και σπουδαστές ως εθελοντές για τις δράσεις αυτές. Η Berk είναι επίσης μέλος του Συνδέσμου Αμερικανών Ψυχολόγων (APA), Τομέας 7: Αναπτυξιακή Ψυχολογία.