*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 19,86 €
Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες
Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις
Συγγραφή: · Κρυσταλλία Χαλκιά
Έκδοση: Δεκέμβριος 2010 από "Εκδόσεις Πατάκη"
Σελ.:275 (26χ21), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-16-3695-1
Θέμα: "Φυσικές επιστήμες - Σπουδή και διδασκαλία"
Ο β΄ τόμος αποτελεί συνέχεια του α΄ τόμου του βιβλίου. Ο α΄ τόμος αναφέρεται σε βασικά θεωρητικά ζητήματα που αποτελούν τον πυρήνα προβληματισμού στο πεδίο της διδακτικής των φυσικών επιστημών και διαμορφώνουν το ερμηνευτικό και καθοδηγητικό πλαίσιο για τη διατύπωση προτάσεων διδασκαλίας, οι οποίες αποτυπώνονται στον β΄ τόμο. Συγκεκριμένα, ο β΄ τόμος εστιάζει στον μετασχημαισμό της επιστημονικής γνώσης σε σχολική γνώση. Δηλαδή, στον τόμο αυτό επιχειρείται η εκπαιδευτική ανασυγκρότηση του επιστημονικού περιεχομένου των φυσικών επιστημών, προκειμένου να μετασχηματιστεί σε περιεχόμενο συμβατό με το ηλικιακό, γνωσιακό και κοινωνικο-πολιτισμικό επίπεδο των μαθητών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και σε εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου. Οι προτάσεις διδασκαλίας, όπου κρίνεται αναγκαίο, διαφοροποιούνται ανάλογα με τη βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, στον β΄ τόμο παρουσιάζονται παραδείγματα-σενάρια διδακτικής πορείας από 5 θεματικές ενότητες: τη Μηχανική, τη Θερμότητα, τον Ηλεκτρισμό, την Οπτική και τη Βιολογία. Κάθε θεματική ενότητα περιλαμβάνει 4 μέρη: α) πολύ σύντομη αναφορά στις σχετικές έννοιες (το επιστημονικό περιεχόμενο)· β) σύντομη ιστορική αναδρομή στην πορεία διαμόρφωσης των σχετικών επιστημονικών εννοιών από τους πρώιμους προβληματισμούς ως σήμερα· γ) παρουσίαση και σχολιασμός των (εναλλακτικών) ιδεών που εκφράζουν οι μαθητές για τις εκάστοτε έννοιες, οι οποίες αποτυπώνουν τον καθημερινό τρόπο σκέψης και είναι συχνά ασύμβατες με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης· και δ) προτάσεις για τη διδακτική πορεία αναδόμησης των ιδεών αυτών, και ακολούθως οικοδόμησης της σχετικής επιστημονικής γνώσης στη σχολική της εκδοχή. Στο τελευταίο αυτό μέρος παρουσιάζονται οι ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τη διδασκαλία καθεμιάς από τις παρουσιαζόμενες θεματικές περιοχές, οι προτεινόμενες ενέργειες του εκπαιδευτικού και τα φύλλα εργασίας των μαθητών.
(2012) Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες, Εκδόσεις Πατάκη
(2011) Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, Διάδραση
(2010) Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες, Εκδόσεις Πατάκη
(2006) Το ηλιακό σύστημα μέσα στο σύμπαν, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
(1999) Εισαγωγή στη διδακτική της τεχνολογίας, Τυπωθήτω
(1993) Πειράματα με τις αισθήσεις, Ερευνητές
(1992) Πειράματα με τον αέρα, Ερευνητές
(1992) Πειράματα με την κίνηση, Ερευνητές
(1992) Πειράματα με το νερό, Ερευνητές