*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 5,73 €
Η διαχρονικότητα των εκπαιδευτικών απόψεων του Friedrich Nietzsche
Μαθήματα για την παιδεία
Συγγραφή: · Σωτηρία Τριαντάρη - Μαρά
Έκδοση: Σεπτέμβριος 2006 από "Τυπωθήτω"
Σελ.:122 (21χ14), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-402-269-5
Θέμα: "Εκπαίδευση - Φιλοσοφία και θεωρία " "Φιλοσοφία - Ερμηνεία και κριτική"
Ο Nietzsche στις "Διαλέξεις" του ασκεί αυστηρή κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα της εποχής του. Με αυτόν τον τρόπο κλονίζει τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίχτηκε το σύστημα αυτό. Οι απόψεις του Nietzsche είναι σημαντικές όχι μόνο για την εποχή του αλλά και για εμάς σήμερα, εφόσον δύο αιώνες περίπου μετά οι ίδιες απόψεις απηχούν προβλήματα και θέτουν ερωτηματικά αναφορικά με την παιδεία γενικότερα και ειδικότερα με το ελληνικό και, γιατί όχι, και με το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα. Καθοριστική είναι η παρότρυνση του Nietzsche για την αρχαία ελληνική φιλοσοφική παιδεία, που είναι το υψηλότερο κατόρθωμα της ανθρωπότητας, και η υπεράσπιση της άποψής του ότι η εκπαίδευση είναι δημιούργημα του ανθρώπου. Ο Nietzsche με τις απόψεις του προκαλεί όλους τους σημερινούς διανοούμενους, και κυρίως τους Έλληνες διανοούμενους, βάσει της φιλοσοφικής κληρονομιάς μας. Σε αυτή την πρόκληση υπάρχει το παράδοξο ότι η σημερινή ελληνική παιδεία είναι αποτέλεσμα της δυτικής επίδρασης, της οποίας η αξία και το περιεχόμενο, κατά ένα μεγάλο μέρος, βασίζονται στη φιλοσοφία της ελληνικής αρχαιότητας. Ο Nietzsche προκαλεί τους Έλληνες, οι οποίοι έχασαν, ή τουλάχιστον απαρνήθηκαν, τη βασική δομή της σύγχρονης δυτικής και ελληνικής πραγματικότητας, που δεν είναι άλλη από τον ίδιο τον πολιτισμό τους, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
(2023) Ηγεσία, επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα, Σταμούλης Αντ.
(2022) Ηθική των επιχειρήσεων και επιχειρησιακές διαπραγματεύσεις, Σταμούλης Αντ.
(2012) Η φιλοσοφία του πραγματισμού στην εκπαίδευση, Σταμούλης Αντ.
(2012) Το πορτρέτο του φιλοσόφου κατά τον Επίκτητο ως βάση της φιλοσοφικής συμβουλευτικής, Σταμούλης Αντ.
(2011) Έρευνα και εκπαιδευτική πράξη στην ειδική αγωγή, Εκδόσεις Ι. Σιδέρης
(2009) Πολιτική ρητορική και επικοινωνία τον 14ο και 21ο αιώνα, Σταμούλης Αντ.
(2007) Θέματα φιλοσοφίας: Αρχαία, βυζαντινή και νεότερη φιλοσοφία, Σταμούλης Αντ.
(2006) Περί μέθης. Περί αρετών και κακιών. Περί κόσμου, Ζήτρος
(2006) Βασικές αρχές της αριστοτελικής λογικής, Σταμούλης Αντ.
(2005) Ιστορία της φιλοσοφίας, Σταμούλης Αντ.
(2005) Ιστορία της φιλοσοφίας, Σταμούλης Αντ.
(2005) Η συμβολή του ελληνικού πνεύματος στην εξάπλωση της ευρωπαϊκής ιδέας, Σταμούλης Αντ.
(2004) Πλάτωνα Πρωταγόρας Γ΄ λυκείου, Σμυρνιωτάκη
(2003) Η συμβολή των λογίων της Τραπεζούντας στην εκπαίδευση των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών, Σταμούλης Αντ.
(2002) Οι πολιτικές αντιλήψεις των βυζαντινών διανοητών, Ηρόδοτος
(2002) Η πολιτική σκέψη στη Θεσσαλονίκη τον 14ο αιώνα, Ηρόδοτος
(2002) Η έννοια του κάλλους στο Διονύσιο Αρεοπαγίτη. Θεωρητική προσέγγιση της βυζαντινής τέχνης, Ηρόδοτος