*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Η εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους στη Μακεδονία στο πλαίσιο του μακεδονικού ζητήματος

Το παράδειγμα της Δυτικής Μακεδονίας


Συγγραφή: · Σοφία Ηλιάδου - Τάχου
Υπεύθυνος Σειράς: · Σήφης Μπουζάκης
Έκδοση: Μάρτιος 2006 από "Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός"
Σελ.:221 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-01-1091-3


Θέμα: "Εκπαιδευτική πολιτική" "Εκπαίδευση - Ιστορία - Ελλάς"

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η περιγραφή και η ερμηνεία της εκπαιδευτικής πολιτικής του Ελληνικού Κράτους στη Μακεδονία, από τη στιγμή της ένταξής της στον εθνικό κορμό ως τη μετεμφυλιακή περίοδο. Η έρευνα αυτή θεωρήθηκε ότι εισήγαγε ένα νέο πεδίο διερεύνησης και προβληματισμού, αφού η εστίαση στα εκπαιδευτικά ζητήματα της ελληνικής Μακεδονίας δεν είχε υιοθετηθεί από τους σύγχρονους ερευνητές. Ειδικότερα η έρευνα στην εκπαιδευτική πολιτική που υιοθετήθηκε και αφορούσε στη Μακεδονία κρίθηκε αναγκαία για τους εξής λόγους: Πρώτα από όλα η ένταξη της Μακεδονίας στο ελληνικό κράτος το 1912 επέβαλε και τη διαχείριση της εκπαίδευσης από την κεντρική Κυβέρνηση, όπως συνέβη και με τις λοιπές επαρχίες του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση όμως αυτή παρουσίαζε ιδιαιτερότητες και ήταν εξαιρετικά κρίσιμη, επειδή σοβούσαν οι παρενέργειες του Μακεδονικού Ζητήματος στη διεθνή πολιτική σκηνή, γεγονός που προσέδινε στην εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους στα σχολεία της Μακεδονίας εθνικές διαστάσεις. Σε όλη λοιπόν την περίοδο εναλλαγής στην εξουσία των συντηρητικών και των φιλελεύθερων, αλλά και μετέπειτα, η διαπλοκή της εκπαιδευτικής πολιτικής με ένα πλέγμα ιδεολογικών αρχών αποκτούσε ειδικό βάρος στην περίπτωση της Μακεδονίας. Οι κρίσιμες μάλιστα εθνικές συγκυρίες πρόσφεραν σε πλείστες περιπτώσεις τη δυνατότητα σε πολιτικές ομάδες, πολιτικά πρόσωπα ή κοινωνικές ελίτ να κάνουν εργαλειακή χρήση των ιδεολογικών σχημάτων, για να δικαιωθούν στα μάτια της κοινής γνώμης επιλογές στο επίπεδο της εκπαιδευτικής πολιτικής και να ερμηνευτεί η όποια αλλαγή διακυβευμάτων, με τρόπους που ανταποκρίνονταν στα δικά τους συμφέροντα. Αποτέλεσμα των μεταρρυθμιστικών ή αντιμεταρρυθμιστικών στρατηγικών που επιλέγονταν κατά περίσταση και κυρίως για την εκπαίδευση του μακεδονικού χώρου, ήταν η δημιουργία ενός μωσαϊκού σχέσεων και ανασχέσεων που κατευθύνονταν από ομάδες, στελέχη, επιστήμονες, γονείς και μαθητές, σχέσεις οι οποίες προσδιόριζαν κατ’ επέκταση τη νομή των εξουσιών στα αστικά κέντρα της Μακεδονίας. Έτσι, η εκπαιδευτική πολιτική στη Μακεδονία καθοριζόταν από παραμέτρους, όπως η διαφορετική ερμηνεία των διακυβευμάτων από κοινωνικές ή φυλετικές ομάδες με αλληλοσυγκρουόμενα πολιτικά, κοινωνικά ή και φυλετικά συμφέροντα, αλλά και οι εξ ορισμού διαφορετικές δυνατότητες πρόσβασης των ομάδων αυτών στα μορφωτικά αγαθά. Επομένως η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε στην περίπτωση της Μακεδονίας συνιστά πεδίο πρόσφορο για μια έρευνα πεδίου.

(2022) Η ελληνική παρουσία στον Εύξεινο Πόντο, στην τσαρική ρωσία και στη Σοβιετική Ένωση, Εκδόσεις Κυριακίδη ΙΚΕ

(2022) Ο πόλεμος της ανεξαρτησίας & η συγκρότηση του ελληνικού κράτους, Ασίνη

(2022) Η εξελλήνισις των αλλογλώσσων, Επίκεντρο

(2022) Η εξελλήνισις των αλλογλώσσων, Επίκεντρο

(2017) Τα χρώματα της βίας στη Δυτική Μακεδονία 1941-1944, Επίκεντρο

(2014) Η Δυτική Μακεδονία, Επίκεντρο

(2014) Από τη Βάρκιζα στο Μπούλκες, Επίκεντρο

(2013) "Μέρες" της ΟΠΛΑ στη Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο

(2011) Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2009) Οι πρόσφυγες στη Μακεδονία, Μίλητος

(2008) Η διδακτική της ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια, Μεταίχμιο

(2007) Η παιδεία στον Πόντο (1682-1922), Κυριακίδη Αφοί

(2006) Ζητήματα ιστορίας και ιστοριογραφίας της εκπαίδευσης, Επίκεντρο

(2004) Χριστιανική Μακεδονία, University Studio Press

(2004) Τα Βαλκάνια στη δίνη των εθνικιστικών αντιπαραθέσεων, Σταμούλης Αντ.

(2004) Το Κρούσοβο πέρα από την ιστορία και τη μνήμη 1845-1903, Σταμούλης Αντ.

(2003) Ο ελληνισμός του μοναστηρίου Πελαγονίας, Ηρόδοτος

(2003) Η εκπαίδευση στη δυτική και βόρεια Μακεδονία 1840 - 1914, Σταμούλης Αντ.

(2001) Η εκπαίδευση στη Δυτική και Βόρεια Μακεδονία 1840-1914, Ηρόδοτος

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας